چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ 31 July 2024
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۶۵۹۵

نتانیاهو حکم تشکیل کابینه را دریافت کرد

نتانیاهو حکم تشکیل کابینه را دریافت کرد
«اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کرد. نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه خود را تشکیل دهد، او می‌تواند پس از این مدت ۱۴ روز دیگر نیز برای تشکیل دولتش مهلت دریافت کرد، در غیر این صورت همچون بسیاری از دفعات پیشین، انتخابات کنست دوباره باید برگزار شود.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) بنیامین نتانیاهو (۷۲ ساله) را مأمور تشکیل کابینه کرد.

به نوشته الجزیره، نتانیاهو ۲۸ روز فرصت دارد تا کابینه خود را تشکیل دهد، او می‌تواند پس از این مدت ۱۴ روز دیگر نیز برای تشکیل دولتش مهلت دریافت کرد، در غیر این صورت همچون بسیاری از دفعات پیشین، انتخابات کنست دوباره باید برگزار شود.

نتانیاهو در اولین سخنان خود پس از دریافت حکم تشکیل کابینه، مدعی شد که تمامی تلاش خود را برای اینکه دولتش موفق و باثبات باشد انجام خواهد داد و همچنین نخست‌وزیر تمامی ساکنان سرزمین اشغالی خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر به گزافه‌گویی‌های تکراری خود علیه ایران پرداخت و ادعا کرد که باید با قاطعیت علیه ایران وارد عمل شد و گروههای اسرائیلی برای مقابله با برنامه هسته‌ای تهران توافق کامل دارند.

او درباره توافق سازش نیز گفت که تلاش خواهد کرد تا کشورهای بیشتری به این توافق بپیوندند و ادعا کرد که در راستای اینکه قدس، پایتختی همیشگی رژیم صهیونیستی باشد، تمامی توان خود را به کار خواهد گرفت.

نتانیاهو یک بار از ۱۸ ژوئن ۱۹۹۶ تا شش ژوئیه ۱۹۹۹ و بار دیگر از یکم آوریل ۲۰۰۹ تا ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

ائتلاف راست‌گرا به رهبری «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات اخیر این رژیم در تاریخ ۱۰ آبان توانست با بدست آوردن ۶۴ کرسی، اکثریت کرسی‌های کنست که ۱۲۰ کرسی را دارد، به خود اختصاص دهد.

پیش از این نیز وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی گفت کشورهای عربی نگران کابینه نتانیاهو و تغییر وضعیت سیاسی این رژیم هستند

 

منبع خبر : فارس
منبع: فارس
ارسال نظر
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

همه زنان المپیکی ایران

علی لاریجانی در یک قدمی دبیری شورای عالی امنیت ملی

آقای کیانیان! بگذاریم پزشکیان خودش باشد!

جایی برای پیرمردها هست؟!

بابک زنجانی؛ از بسیجی اقتصادی تا همیار طلبکار!

علی اکبر صالحی بیشترین شانس را دارد؛ تنها کسی که موفق به کسب مجوز مذاکره با امریکا شده

چرا روسای جمهور آمریکا ترور می‌شوند؟| چه کسانی کشته و چه کسانی جان سالم به‌در بردند؟

یزد در مسیر کابل شدن؟!

نسخه تاریخی برای درمان ایران؛ این کهن‌درخت، راهی جز اصلاحات ندارد

‏سناریوهای ۱۵ تیر

اینفوگرافیک؛ همه مخالفان پزشکیان

اینفوگرافیک؛ آن‌ها که به پزشکیان گفتند آری

پیام مهم سیدمحمد خاتمی: در انتخابات گذشته رأی ندادم و با اکثریت همصدا شدم| اینک اما فرصتی پیش آمده که امیدوارم روزنه‌ای باشد به فضایی که در آن صدای اکثریت شنیده شود| به دکتر پزشکیان رای خواهم داد

بازی زیرپوستی پورمحمدی؛ مرد مرموز مناظرات، فرشته نجات قالیباف و عامل اجماع جبهه انقلاب 

پیشنهاد سردبیر
زندگی